Monday, November 3, 2008

My StOrY BoUt LoVe~™

Suatu hari, Julius bertanya pada gurunya,
"Apa itu cinta?Bagaimana saya boleh menemukan cinta?"
Gurunya menjawab :
'Ada ladang gandum yang luas di depan sana.Berjalanlah kamu dan tanpa kamu berundur kembali.Kemudian ambillah 1 sahaja ranting. Jika kamu menemukan ranting yang kamu anggap paling menakjubkan, ertinya, kamu telah menemukan cinta."
Julius pun berjalan, dan tak brapa lama, dia kembali dengan tangan kosong tanpa membawa apapun.
Gurunya bertanya:
"Mengapa kamu tidak membawa 1 pun ranting?
Julius menjawab:
"Saya hanya boleh membawa 1 sahaja, dan saat saya berjalan saya tidak boleh berpatah balik. Sebenarnya saya telah menemukan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya x tahu apakah ada yang lebih menakjubkan lagi di depan sana.Jadi saya tidak mengambil ranting tersebut. Saat saya meneruskan perjalanan lebih jauh lagi, baru saya sedar bahawasanya ranting2 yang saya temui kemudiannya tidak sebagus ranting yang tadi. Jadi tidakla diambil oleh saya sebatang pun pada akhirnya...."

P/S: pls dun U aLL evEr LeFt SoMeTHiNG THaT Is ImPoRTaNT To U..Coz U WiLL MAy Not See it AgaIn In The FutUre...And It Is AlsO MayBe Too LaTe 4 u To ReTurN To It WheNeVer U REaLisE ThaT IT Is ThE MoSt ImPoRtanT ThiNG In Ur LiFe.....
This StoRy Is OnLY An AdViCE And GuIDe To U All By Me And PlS ReMemBeR IT K..Coz We CaN NeVEr PreDiCt OuR LifE And Our SoUL.......
I HoPe U AlL WiLL NoT LoSt WhaT ImPoRTaNt To U BecOZ Of Ur MiStaKe...
Jus Be GraTEFuLL Of WhaT U Got...
ADiOs....

No comments: